• Gry umysłowe z kartką i ołówkiem
      • Gry umysłowe z kartką i ołówkiem

      • 16.02.2021 12:56
        • Witamy Was!

           

          Przygotowałyśmy Wam kolejny zestaw twórczych zajęć.

           

          Zapraszamy Was do wspólnej zabawy!

           

          Proponujemy Wam:
          1) porcję gier umysłowych,
          2) zabawę plastyczną rozwijającą wyobraźnię.

           

          Zachęcamy wszystkich do zaglądania na nasza stronę.

           

          W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu na adres: amelka-03@wp.pl.

           

           

           

          Wychowawczynie Świetlic

      • 1) Gry umysłowe z kartką i ołówkiem
         

        Poniżej kilka propozycji gier, do których potrzebujesz tylko kartki i ołówka, kilku kredek lub flamastrów.

        5 kulek

        • Polem gry jest kartka w kratkę.
        • Każda osoba ma inny kolor flamastra/długopisu.
        • Gra przypomina nieco ziemniaki oraz kółko i krzyżyk.
        • Polega ona na tym, że na przecięciu linii raz jedna, a raz druga osoba rysuje kropkę.
        • Wygrywa ten, kto przechytrzy przeciwnika i utworzy linię 5 kropek.

        Kto dojdzie dalej?

        • Dwaj zawodnicy poruszają się na boisku wielkości 20 × 20 kratek.
        • Na środku boiska każdy z nich zaznacza początek swojej trasy - jeden stawia kreskę poziomą, drugi pionową (należy używać pisaków w dwóch kolorach) długości dwóch kratek - w ten sposób na środku powstanie krzyżyk.
        • Teraz zawodnicy kolejno przedłużają trasę, zaczynając z dowolnego końca swojego odcinka startowego i zaznaczając dalsze odcinki (pionowo lub poziomo), każdy długości jednej kratki. Obaj poruszają się tylko wzdłuż linii kratek.
        • Ich trasy mogą się pokrywać, ale nie mogą się przecinać.
        • Wygrywa ten, kto najdłużej będzie mógł swobodnie stawiać kolejne kreski. Dlatego trzeba się starać jak najbardziej ograniczyć przeciwnikowi przestrzeń, po której mógłby się poruszać.

        Kartofel

        • To także gra dla dwóch osób.
        • Na kartce należy rozrzucić kilkanaście numerków od 1 do 16 czy nawet do 20.
        • Pierwszy zawodnik rysuje kółko wokół jedynki (to właśnie jest kartofel) i krętą linią łączy ją z dwójką, zakreślając kółko wokół niej.
        • Drugi zawodnik łączy dwójkę z trójką.
        • I tak w kolejnych ruchach zawodnicy łączą ze sobą wszystkie numerki.
        • Linie rysowane przez grających nie mogą się ze sobą stykać ani przecinać. Za takie wykroczenie zawodnik otrzymuje punkt karny.
        • Każdy stara się utrudniać zadanie przeciwnikowi, rysując linie wężykiem.

         

        2) Zabawa plastyczna rozwijająca wyobraźnię

        Opowiedz mi bajkę

        a) Potrzebne będą:

        • plastikowe nakrętki,
        • blok techniczny,
        • nożyczki,
        • czarny flamaster.

        b) Wykonanie:

        • Z bloku technicznego wycinamy kółka pasujące wielkością do wnętrza nakrętki.
        • Na wyciętych kółkach malujemy pojedyncze obrazki: dom, zegar, jabłko, samochód, parasol. Wszystko, co przychodzi nam do głowy.
        • Gotowe obrazki wpychamy do wnętrza nakrętek.

        c) Gra gotowa.

        • Układamy nakrętki obrazkami do dołu i losujemy np. 5 z nich.
        • Odwracamy i na podstawie wylosowanych elementów opowiadamy bajkę, historyjkę.
      • Wróć do listy artykułów
    • Logowanie

  • Librus Synergia
  • Znajdziesz naszą szkołę również na: