Jesteś tutaj : Strona główna »  Oddział przedszkolny »  Komunikaty dla rodziców
  • RODO
  • Komunikaty dla rodziców

    WAŻNE!

    Informacje dla oddziałów przedszkolnych przy

    Szkole Podstawowej nr 3 na rok szkolny 2019/2020 

    Dnia 26 sierpnia 2019 roku zostaną wywieszone na tablicy ogłoszeń w holu szkoły listy dzieci (z podziałem na grupy) uczęszczające w roku szkolnym 2019/2020 do przedszkola. Zapraszamy wszystkich na dni adaptacyjne dla dzieci, które  odbędą się w dniach 29 i 30 sierpnia 2019 roku w godzinach 9:00 – 11:30.  

    WYPRAWKA – GRUPA 5, 6 – LATKÓW 

    ·        Podręczniki dla 6 – latków :Pakiet „Sześciolatek. Razem uczymy się.” W pakiecie: karty pracy część 1,2,3,4, wyprawka, diagnoza.

    ·        Podręczniki dla 5 – latków: Pakiet „Pięciolatek. Razem uczymy się.”  W pakiecie: karty pracy część 1,2,3,4, wyprawka, diagnoza.

    Wydawnictwo: Podręcznikarnia. Wydawnictwo Edukacyjne

    Wyprawka  - 60 zł składka na semestr - artykuły plastyczne i papiernicze 

    Uwaga!

    Proszę nie kupować podręczników przed 02.09.2019r. Należy najpierw upewnić się do której grupy dziecko zostało zapisane. Listy dzieci mogą być wywieszone tylko na tablicy ogłoszeń w holu szkoły.

     

    Przynosimy:

    ·        chusteczki nawilżane,

    ·        chusteczki higieniczne (100 sztuk),

    ·        zeszyt 16 – kartkowy, jako zeszyt informacji,

    ·        segregator A4 + 100 obwolut  (włożonych w środek),

    ·        wyposażony piórnik (2 trójkątne ołówki, kredki ołówkowe, gumka, temperówka),

    ·        ubrania w worku na zmianę

    ·        kapcie   

    WYPRAWKA GRUPA 4, 5 – LATKI

    Podręczniki:

    Pięciolatek „Razem poznajemy świat” Bożena Borowik, Podręcznikarnia

    Uwaga!

    Proszę nie kupować podręczników przed 02.09.2019r. Należy najpierw upewnić się do której grupy dziecko zostało zapisane. Listy dzieci mogą być wywieszone tylko na tablicy ogłoszeń w holu szkoły.

    ·        artykuły plastyczne – ok. 60 zł składka na semestr

    ·        ubrania w worku na zmianę

    ·        kapcie

    ·        chusteczki nawilżane

    ·        chusteczki higieniczne w pudełku

    ·        ręczniki papierowe

    ·        mydło w płynie

    WYPRAWKA GRUPA 3, 4 – LATKI

    Podręczniki:

    Wydawnictwo Podręcznikarnia, pakiet: Czterolatek – Razem bawimy się

    Uwaga!

    Proszę nie kupować podręczników przed 02.09.2019r. Należy najpierw upewnić się do której grupy dziecko zostało zapisane. Listy dzieci mogą być wywieszone tylko na tablicy ogłoszeń w holu szkoły.

    ·         artykuły plastyczne – ok. 60 zł składka na semestr

    ·         ubrania w worku na zmianę

    ·         kapcie

    ·        poduszka „Jasiek”

    ·         mydło w płynie, suche i mokre chusteczki, ręcznik papierowy

    Wszelkie bieżące informacje będą zamieszczane na tablicach ogłoszeń przy salach.

    ADAPTACJA W PRZEDSZKOLU

    Adaptacja
    to proces, definiowany jako dostosowanie zachowania do wymogów sytuacji. W przypadku pierwszych dni dziecka w przedszkolu termin ten ma szersze znaczenie - nie tylko stawia wymogi do spełnienia, ale daje też szansę poznania zupełnie nowego, ciekawego świata.
    Na samym początku bardzo ważne jest pozytywne nastawienie rodziców do sytuacji, cieszenie się razem z dzieckiem, że oto wchodzi ono w nowy, tak ważny dla niego etap. Nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo wyraźnie dzieci odczytują nasze emocje i jak duży wpływ nastroje  dorosłych mają na samopoczucie i komfort dziecka.

    Pierwsze dni w przedszkolu – o czym warto wiedzieć?

    1.       Rodzice muszą być pewni swojej decyzji o posłaniu dziecka do przedszkola. W obecności dziecka nie powinni poddawać w wątpliwość tego, czy dobrze czy źle robią. Dziecko momentalnie wyczuje nasze wahanie, co z pewnością nie pomoże mu w adaptacji.

    2.       Mów pozytywnie o przedszkolu, ale nie idealizuj go zanadto. Przedstaw je jako przyjemne miejsce, w którym będzie spotykał się z rówieśnikami i uczył mnóstwa nowych rzeczy.

    3.       Opowiedz dziecku o tym jak sam chodziłeś do przedszkola w dzieciństwie. Co wspominasz najmilej?

    4.       Jeśli to możliwe, rozsądnym pomysłem jest odprowadzanie dziecka w tych pierwszych dniach przez tatę z uwagi na mniejszą dozę emocjonalności, która często towarzyszy relacji z matką.

    5.       Pozwól dziecku zabrać do przedszkola ukochanego misia lub inną zabawkę. Dzięki temu nie będzie się czuło osamotnione.

    6.       Nie przedłużaj pożegnań i nie roztkliwiaj się przy dziecku.

    7.       Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to chociaż raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić.

    8.       Początkowo odbieraj dziecko wcześniej i stopniowo wydłużaj jego pobyt.

    9.       Zapewniaj dziecko, że wrócisz po niego, podając porę przybycia, np. po obiedzie. Niezwykle istotne jest spełnianie tych umów od samego początku. To budzi zaufanie i dziecku łatwiej rozstać się z rodzicem, który każdorazowo przychodzi po niego w ustalonym czasie.

    10.   Jeśli to możliwe przez początkowy okres nie przychodź po dziecko jako ostatni.

    11.   Zadbaj o wygodne ubranie dziecka. Pozostaw w szafce w szatni dodatkowe ubrania na zmianę.

    12.   Nie zmuszaj dziecka  do  tego by  zawsze  od razu opowiadało o tym, co wydarzyło się w przedszkolu. Z czasem maluch sam zacznie opowiadać o swoich przeżyciach.

    13.   Warto nawiązać kontakt z wychowawcą grupy. Nauczyciel chętnie poinformuje rodzica o tym, jak dziecko zjadało posiłek, jak się zachowywało, jak radzi sobie podczas zabaw z rówieśnikami. 

    14.   W żadnym wypadku nie straszmy dziecka przedszkolem, stosując ostrzeżenia typu: „Jak nie będziesz mnie słuchał, to w przedszkolu Cię nauczą” itp.


    Dziecko może bardzo dobitnie zgłaszać protest przeciwko chodzeniu do przedszkola. Spróbujmy się dowiedzieć, o co chodzi naprawdę. Oto kilka powodów, dla nas dorosłych wydających się błahymi, a dla dzieci wystarczających, by zgłaszać bunt:

    - danego dnia mógł być wyjątkowo niesmaczny obiad
    - jakieś ćwiczenie na zajęciach ruchowych było zbyt trudne i dziecko nie radzi sobie z poczuciem porażki

    - koleżanka, którą lubi, może mieć dłuższe włosy, ładniejsze sznurówki w butach albo ciekawszy znaczek

    - dziecko boi się spać w dzień, bo to czynność przyporządkowana nocy; boi się, że rodzic zostawi je w przedszkolu na całą dobę albo i dłużej

    - danego dnia przedszkole odwiedził weterynarz z psem, a dziecko akurat psów unika

    - w przedszkolu był teatrzyk, a dziecko nie zostało wywołane np. do roli liska

    - nauczycielka wywołała do odpowiedzi albo powierzyła zadanie innej osobie, a nasze dziecko tak przecież bardzo bardzo chciało...

    - zazdrość koleżeńska (Diana bawiła się z Krzysiem a nie ze mną)

    Powodów może być wiele, a trzylatek może nie być w stanie nazwać ich po imieniu. Warto spytać nauczyciela, lub inna osobę, co takiego rzeczywiście się wydarzyło, czy dziecko popadło z kimś w konflikt, czy nie wystraszyło się czegoś lub kogoś, czy nie miało problemów zdrowotnych oraz jak zachowywało się na „leżakowaniu".

     

    Pamiętajmy przede wszystkim o tym, że jesteśmy dla dziecka jako rodzice najważniejsi na świecie. To, jak my-dorośli podejdziemy do procesu adaptacji dziecka w przedszkolu, będzie miało ogromny wpływ na jego komfort psychiczny i poczucie bezpieczeństwa w tej nowej sytuacji. A im mniej stresu w nas, tym więcej radosnych przeżyć do zauważenia.




    RAMOWY ROZKŁAD DNIA
    grupa 3-4 latków:


    6.30 – 8.00 – schodzenie się dzieci, zabawy swobodne: tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe

    8.00 – 8.20 – ćwiczenia gimnastyczne

    8.20 – 8.30 – przygotowanie do śniadania

    8.30 – 9.00 – śniadanie, praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowym posługiwaniem się sztućcami

     9.00 – 9.15 – zajęcia dydaktyczno – wychowawcze (działalność umysłowa, ruchowa, plastyczna, muzyczna)

    9.15 – 10.00 – zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące grupę, zabawy z tańcem i muzyką

    10.00 – 11.00 – spacery, zabawy na świeżym powietrzu

    11.00 – 11.20 – przygotowanie do obiadu

    11.20 – 11.50 – II danie, praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowym posługiwaniem się sztućcami

    11.50 – 12.00 – czynności higieniczne

    12.00 – 13.00 -  odpoczynek na leżakach, wyciszenie za pomocą wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie muzyki, słuchanie bajek

    13.00 – 13.30 – zajęcia muzyczno-ruchowe

    13.30-13.35 – czynności higieniczno - porządkowe

    13.45 – 14.15 – I danie (zupa), praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowym posługiwaniem się sztućcami

    14.15 – 14.30 – zajęcia dodatkowe, zajęcia rozwijające wrażliwość dzieci w zakresie ruchu, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki

    14.30 – 14.45 – podwieczorek

    14.45 – 16.00 – zabawy odpowiadające zinteresowaniom dzieci

    16.00 – 16.30 – rozmowy z dziećmi, omówienie wydarzeń dnia. Gry i zabawy stolikowe. Tworzenie warunków sprzyjających zabawowej aktywności zorganizowanej i ruchowej dziecka. 



    RAMOWY ROZKŁAD DNIA
    grupa 4-5 latków

     

    6.30 – 8.00 – schodzenie się dzieci, zabawy swobodne: tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe

                8.00 – 8.20 – ćwiczenia gimnastyczne

                8.20 – 8.30 – przygotowanie do śniadania

               8.30 – 9.00 – śniadanie, praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowym posługiwaniem się sztućcami

             9.00 – 9.25 – zajęcia dydaktyczno – wychowawcze (działalność umysłowa, ruchowa,  plastyczna, muzyczna)

          9.25 – 10.00 – zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące    grupę

              10.00 – 11.00 – spacery, zabawy na świeżym powietrzu

              11.00 – 11.20 – przygotowanie do obiadu
             11.20 – 11.50 – II danie, praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków,     prawidłowym posługiwaniem się sztućcami

    11.50 – 12.00 – czynności higieniczne

    12.00 – 13.30 -  odpoczynek, wyciszenie za pomocą wybranych technik      relaksacyjnych, słuchanie muzyki, słuchanie bajek

    13.30 – 13.45 – czynności higieniczno - porządkowe

    13.45 – 14.15 – I danie, praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowym posługiwaniem się sztućcami

    14.15 – 14.40 – zajęcia dodatkowe, zajęcia rozwijające wrażliwość dzieci w zakresie ruchu, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki

    14.40 – 14.45 – podwieczorek

    14.45 – 16.00 – zabawy odpowiadające zainteresowaniom dzieci

    16.00 – 16.30 – rozmowy z dziećmi, omówienie wydarzeń dnia. Gry i zabawy stolikowe. Tworzenie warunków sprzyjających zabawowej aktywności    zorganizowanej i ruchowej dziecka. Rozchodzenie się dzieci



    RAMOWY ROZKŁAD DNIA

    GRUPA PRZEDSZKOLNA 5 i 6 – LATKÓW 



    Szkoła Podstawowa nr 3 w Szczecinie im. Juliusza Słowackiego.

    ul. Reymonta 23
    71 - 276 Szczecin

    telefon/fax: (0 - 91) 48 730 32